styret

Styret i Norsk Mopsklubb fra 2022:

Leder (fra 2022)
Kai Christoffersen
Epost: leder@norskmopsklubb.no
Mobil 930 22 923

Jeg har hatt hunder av forskjellige raser siden jeg var 14 år gammel. Fikk kennelnavn Basika i 2007 etter å holdt på med dalmatiner siden år 2000, og fikk vårt første kull. Mops fikk vi først i 2015 og har nå 3 morsomme og rare hunder hos oss, sammen med 6 Chihuahua. Til daglig er det de gode turene i skog og mark som gjør hundelivet godt.  Utstillinger har vi holdt på med i snart 30 år. Kombinasjonen av forventinger til resultater og det sosiale, gjør dette til en opplevelse for oss.

Å være leder for Norsk Mopsklubb blir spennende. Målet er å få flere til å være aktive i klubben og jobbe for økt helse og sunne hunder. Det skjer veldig mye positivt som en ønsker å være del av i klubben og NKK.

Nestleder

Marianne Holmli
Epost: marianne.holmli@gmail.com
Mobil: 95281266

Driver sammen med min mann Kennel Pei Fang. Startet med Chow Chow i 1977-78, en rase jeg fremdeles har.

Har også Engelsk Setter , Strihåret Dachs og selvsagt Mops.

Er All Breed Judge og er priviligert som får sett hunder over hele verden.

Min organisasjonserfaring står i min CV. Ser frem til ett bra samarbeid i Mopsens ånd.

Styremedlem/Sekretær
Ann-Helen Strandheim
ann-helen@norskmopsklubb.no
Tlf: 908 47 978

Jeg heter Ann-Helen Strandheim og bor i Vestby, ca 30 min sør for Oslo. Jeg er oppvokst med airdale terriere i familien og i 1989 kjøpte jeg min første hund. En briard som fikk navnet Bianca. Med henne trente jeg lydighet.
Etter noen år uten hund og to små barn i huset som var superengstelige for hunder ble avgjørelsen tatt om å kjøpe en hund. Vi leste oss opp på forskjellige raser, og valget falt på mops. Etter mye venting fikk vi endelig vår første mops i 2008. Det var en artig liten skrue som fikk navnet Gucci. Etter hvert kom Troy i 2009, Vinni 2012, Donna i 2014, Wilma i 2015 og Skype i 2017. Jeg har flere kurs gjennom NKK, bl.a oppdretterskolen og kynologikurs. Jo mer jeg har lært om rasen mops, jo mer fasinert har jeg blitt av rasen. Mopsen blir kalt Multum in parvo – ”a lot of dog in a small space» og det lever den helt opp til. Jeg har verdens beste turkamerater – like glade uansett hva de får være med på. Som det turmennesket jeg er får de være med og gå lange fjellturer/toppturer, turer i skog og mark og løpeturer på opptil to timer. Vi har fått akkurat det vi så etter i en hund og alle i huset elsker mops. Jeg reiser også en del rundt på utstilling og synes det er veldig gøy, ikke minst det sosiale rundt ringen.

Når jeg nå har blitt valgt inn i styret blir det spennende å være med å jobbe for rasen vår.

Styremedlem

Bente Vangen.
Epost: tronderriket.kennel@outlook.com
Mobil: 41388649

Jeg er innehaver av Trønderriket kennel og har i dag 8 mops.  Jeg reiser på utstillinger i inn og utland og elsker å treffe alle gode mopsevenner verden rundt.

Mops er min lideskap like mye som familiehund og turvenn som på utstilling.

Mitt engasjement i rasen er stor og ønsker å jobbe målrettet mot en fantastisk fremtid for den flotte rasen vår.

Styremedlem

Gry Marthinussen
Epost: grymarth@gmail.com
Mobil: 41252244

Jeg heter Gry Marthinussen og har nylig flyttet til Tvedalen, en liten grend i Larvik kommune, her trives jeg godt med mange fine turområder i umiddelbar nærhet.

Jeg er utdannet barnehagelærer og jobber i dag som støttepedagog i barnehage. Ved siden av driver jeg MopsofNorway, et bittelite oppdrett av mops og reiser litt rundt på utstillinger. Jeg har fullført nkks oppdretterskole del2 og venter på at del 1 skal blir satt opp på Østlandet.

I 2010 fikk jeg min første mops, Petronella, en liten sort, nydelig skapning som smeltet mitt hjerte. Hun var med overalt og har vært med på det meste, agillity, nosework, toppturer, skiturer og vært besøkshund. Hun lever fortsatt i beste velgående og er fortsatt med på turer, korte som lange og gir og får mye kos og oppmerksomhet. Jeg tenkte det skulle bare være Petronella og meg lenge, helt til Josefine kom stormende inn i 2013. Etter et par år kom lille Grete på besøk, nydeligste mops på jord, som ble værende som fôrhund. I 2018 kom Mopsofnorways første kull og siden det har det kommet flere. Jeg har nå 5 mopser hjemme, Petronella, Josefine, Lykke, Leo og Cindy, mine små lykkepiller. Jeg elsker denne fantastiske rasen, er opptatt av god helse og skal gjøre mitt beste for ta vare på og jobbe den gode rasen vår.

Vara

Gry Anita Pedersen

Epost: gryapeders@gmail.com

Mobil:

Jeg har vokst opp med hund, så har hatt hund hele livet. Tibetansk Spaniel var vår rase, og var med mine foreldre rundt på utstilling, og var aktiv med i hundeklubben i hele ungdommen.

Så var det noen år uten hund, før jeg fikk min første Mops «Lukas». Jeg falt helt for vår fantastiske rase og har nå tre herlig og morsomme Mops. De gir meg glede i hverdagen med turer i skog og mark, og noen utstillinger i helgene.

Vara

Rikke Søhoel
Epost: rikkesohoel@gmail.com
Mobil:

Jeg er 32 år, og vært mops eier de siste 9 årene. Før det har vi også hatt en mops i familien.

Gjennom årene som mopseier har jeg sett hvor stor kapasitet rasen har, hvilke unike egenskaper de har, og ikke minst hvor hengivende og menneskekjære de er.

For meg er det derfor viktig å vise dette i hverdagen, holde hundene i form, og la de få lov å bli med på det meste.

God forvaltning av rasen er viktig, både jobbe for å beholde de unikt gode egenskapene, og stadig jobbe for å bedre de utfordringene som finnes. Min drøm for rasen er at flere skal få øynene opp for dens kvaliteter, men også se viktigheten av arbeidet en må gjøre før anskaffelse, samt daglig hold i årene som kommer.

Når jeg har mulighet så stikker jeg som regel nesa litt frem, og forsøker å formidle et nyansert bilde av hvordan rasen blir fremstilt, og være en stemme for de flotte hundene som fortjener en plass på denne jorden.

Revisor: Klubben søker revisor.
Vara revisor:
Klubben søker vara revisor.

Valgkomite:
Leder: